Felanmälan
Fel i lägenheten
Här kan ni göra en felanmälan som uppstår i er lägenhet, direkt på MARKbolagens hemsida.
(Tänk på att det är mycket man är ansvarig för själv som bostadsrättsägare och att om man väljer att anlita MARK, faktuererar de er för att hjälpa er med sådant som ni ansvarar för i och utanför lägenheten.)
MARKbolagen telefon (vardagar kl. 07-16): 021-475 65 65
Fel på fastigheten
Upptäcker ni fel utanför er lägenhet såsom gemensamma utrymmen, t.ex. i trappuppgångar, tvättstugor, hissar och innergården eller på fastighetens stammar, kontakta i första hand styrelsen. Är ärendet akut och ni inte får tag på styrelsen, kontakta MARK eller under jourtid fastighetsjouren.
Vid fel under jourtid - Fastighetsjouren
Kontakta styrelsen först innan ni kontaktar jouren!
På vardagar mellan kl 16.00 - 07.00 samt helger kan man kontakta fastighetsjouren på 021-35 01 00, men det ska då vara vid akuta fel som måste avhjälpas omgående som t.ex:
- vattenskada
- ingen värme
- totalt strömavbrott som inte härleder till Mälarenergi
O.B.S! Vid tillkallande av Fastighetsjouren vid icke akut ärende kommer kostnad för utryckning debiteras boende som beordrat arbetet.
Problem med internet
Då är det till Telenor ni ringer, det går även bra att kika på deras sida för driftinformation.
https://www.telenor.se/kundservice/driftinformation/
eller så ringer ni till deras kundservice på telefon 020-22 22 22
Problem med digital-tv
Brf Draken har tecknat avtal med Tele 2, så att alla boende har digtital-tv, vilket ingår i avgiften. Har ni problem kan ni kika på deras hemsida.
https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok
Eller så ringer ni dem på telefon 90 222
Skadedjur
Getingar, möss, silverfiskar eller andra skadedjur, då mailar ni till styrelsen, drakenvasteras@gmail.com